Corona-voucher - Meest gestelde vragen

Hier vindt u de meest gestelde vragen over de Corona-voucher


Wanneer ontvang ik een Corona-voucher?

Wordt uw reis door Eurocamp geannuleerd, dan ontvangt u een voucher voor de (deels) betaalde reissom. Hiermee kunt u een vervangende reis op een later tijdstip boeken. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle Eurocamp bestemmingen in 2020 en 2021.


Ik heb zelf mijn reis geannuleerd, ontvang ik nu ook een Corona-voucher?

Nee, als u zelf de reis geannuleerd heeft, ontvangt u geen Corona-voucher. Ook niet als wij later moeten besluiten reizen naar uw vakantiedatum en bestemmingen te annuleren.


De SGR staat garant voor de Corona-voucher, wat betekent dat?

U kunt op de website van de Stichting Garantiefonds Reizen (SGR) meer informatie en uitleg vinden over de garantie van de SGR op de Corona-voucher.


Wat is de waarde van mijn Corona-voucher?

Wanneer Eurocamp uw vakantie annuleert, ontvangt u een voucher t.w.v. het reeds betaalde bedrag van uw vakantie. Dit bedrag is per reservering verschillend. Het bedrag van uw voucher brengen wij in mindering op de totale reissom van uw nieuwe reservering.


Tot wanneer is de Corona-voucher te verzilveren?

De Corona-voucher is een jaar geldig. Op de voucher staat een uiterste geldigheidsdatum. U mag tot deze datum een nieuwe vakantie bij ons reserveren voor een vakantie in 2020 of 2021. Na de geldigheidsdatum is de voucher niet meer te gebruiken.


De voucher is maximaal 1 jaar geldig. Moet ik dan ook binnen dat jaar reizen?

Nee, vóór de einddatum – vermeld op de voucher- moet er een nieuwe reis zijn geboekt, maar de vertrekdatum mag na die datum liggen in 2020 of 2021.


Ben ik verplicht dezelfde vakantie te boeken?

Nee, u kunt een keuze maken uit alle bestemmingen, alle accommodaties en alle beschikbare data.


Kan ik nu al een reservering maken voor 2021?

U kunt op dit moment nog geen reservering maken voor 2021, maar wij informeren u per email zodra dit mogelijk is.


Ik heb nog een vakantie gepland staan, kan ik mij Corona-voucher hiervoor gebruiken?

U kunt de voucher niet gebruiken voor reeds bestaande reserveringen.


Mag ik mijn voucher aan iemand cadeau doen?

De voucher is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. U kunt deze dus niet cadeau doen.


Hoe verzilver ik mijn Corona-voucher?

Wilt u online een nieuwe reservering maken? Vermeld dan bij het reserveren (na het invullen van uw gegevens) het unieke kenmerk van de voucher in het opmerkingenveld. Of geef het unieke kenmerk van de voucher door bij een telefonische boeking.


Ik heb voor mijn huidige reservering een vakantiecheque verzilverd, wat nu?

Uw vakantiecheque blijft gewoon geldig. Deze kunt u gebruiken bij uw nieuwe reservering. Wanneer u een online reservering maakt, kunt u het kenmerk van de cheque noteren in het opmerkingenveld van uw reservering. Heeft u deze gegevens niet meer? Neem dan, na het maken van de reservering, contact op met onze reserveringsafdeling. Dan kunnen we het samen met u in orde maken.


Ik heb een verzekering bij Eurocamp afgesloten. Wat gebeurt hiermee?

• Heeft u een verzekering bij ons afgesloten en vóór 1 maart 2020 geboekt? Dan valt u onder de verzekering van de Europeesche Verzekeringen.
• Heeft u een verzekering bij ons afgesloten en ná 1 maart 2020 geboekt? Dan valt u onder de verzekering van Allianz Global Assistance.

Europeesche Verzekeringen (vóór 1 maart 2020 de vakantie geboekt en verzekering afgesloten)
Wanneer u niet zelf de reis annuleert, maar Eurocamp doet dit, dan komt u in aanmerking voor premierestitutie van de reeds afgesloten reis -en of annuleringsverzekering. Ook wanneer de reisorganisatie u een voucher verstrekt ter compensatie van de geannuleerde reis. Eurocamp zal deze premie naar u terugstorten.

Allianz Global Assistance (ná 1 maart 2020 de vakantie geboekt en verzekering afgesloten)
Wanneer u niet zelf de reis annuleert, maar uw reisorganisatie doet dit, dan komt u in aanmerking voor premierestitutie van de voor deze reis afgesloten reisverzekering. Voor uw annuleringsverzekering gelden andere regels. U kunt geen restitutie krijgen op uw annuleringsverzekering. Uw polis blijft geldig voor een nieuwe reservering, mits u een nieuwe reservering plaatst met een vertrekdatum vóór 1 november 2020. Uw nieuwe reissom mag maximaal € 500,- hoger zijn dan het oorspronkelijk verzekerde bedrag. Is het reserveringsbedrag gelijk of lager, dan veranderd er niets aan uw premie. Heeft u eerder een claim op deze annuleringsverzekering gemaakt? Dan dient u een nieuwe annuleringsverzekering af te sluiten. U ontvangt geen premierestitutie van reeds afgesloten annuleringsverzekeringen. Dient u een claim in met een schade op de nieuwe reis, dan dient u een kopie van de Corona-voucher mee te sturen.