Coronavirus - Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

De vakantie-ervaring

  • Is kamperen een veilige manier van vakantie vieren?

    Jazeker. U kunt er op eigen gelegenheid naar toe. U bent niet noodzakelijkerwijs afhankelijk van bijvoorbeeld een vlucht. Op de camping geniet u van het buitenleven. Afstand nemen is geen moeite met zoveel ruimte. Eurocamp biedt verschillende soorten accommodaties.

    In uw eigen accommodatie heeft u alles voor uzelf. Onze stacaravans hebben een eigen badkamer, een compleet ingerichte keuken, een ruime woonkamer en een groot privéterras en een barbecue. Onze safari- en bungalowtenten hebben geen eigen sanitair. Al onze accommodaties worden momenteel extra grondig gereinigd zodat u ook in de huidige tijd onbezorgd kunt genieten.Wij maken gebruik van beschermende en desinfecterende materialen. Tevens zullen onze medewerkers altijd voldoende afstand houden.

  • Welke maatregelen neemt Eurocamp om de mensen op de camping te beschermen?

    Sinds 2020 is ons team getraind op alle protocollen rondom COVID-19. Het personeel draagt onder andere een mondkapje. Er is een aangepaste check in op afstand. Uw accommodatie wordt voor uw aankomst grondig schoongemaakt. We desinfecteren alle contactoppervlakten. Er ligt een set wegwerphoezen voor de matrassen en kussens voor elke nieuwe gast klaar. Eventueel vooraf besteld linnengoed wordt in verzegelde zakken geleverd . Bij vragen kunt u ons bellen op ons speciale mobiele nummer.

    Al onze campings zorgen ervoor dat sociale afstand wordt gerespecteerd. Op de hele camping is een verbeterde schoonmaakprocedure ingevoerd. Ook de check out is zo ingericht dat contact tot een minimum wordt beperkt. U kunt de sleutel gewoon in de accommodatie achter laten.

  • Is mijn vakantie-ervaring anders? Zijn er beperkingen op de camping?

    De verplichtingen en regels verschillen per land en zijn tevens onderhevig aan wijzigingen. Voor de actuele situatie verwijzen wij u naar de website van het ministerie van buitenlandse zaken www.nederlandwereldwijd.nl.

    Het is te vroeg om op dit moment te bevestigen of er beperkingen zullen zijn op de camping. U kunt ervan uitgaan dat wij alle lokale richtlijnen volgen en onze procedures herzien waar noodzakelijk.

    Op basis van onze ervaring van 2020 verwachten we dat al onze campings ervoor zorgen dat de sociale afstand wordt gerespecteerd en dat de verbeterde schoonmaakroutines worden gehanteerd. Campings kunnen hun faciliteiten en procedures aanpassen voor de veiligheid van gasten en personeel. Wij doen ons uiterste best om eventuele maatregelen per camping te communiceren op onze campingpagina.

    Aanvullende maatregelen op uw vakantiebestemming zijn geen geldige reden om kosteloos te annuleren.

  • Geven jullie een compensatie als blijkt dat niet alle faciliteiten volledig geopend zijn?

    Nee, u ontvangt geen compensatie als blijkt dat bepaalde faciliteiten niet geopend zijn als gevolg van Covid-19.

Corona-voucher

  • Wat is de Corona-voucher?

    Wanneer uw reis door Eurocamp in seizoen 2020 is geannuleerd, heeft u een Corona-voucher ontvangen voor de (deels) betaalde reissom. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle Eurocamp bestemmingen in 2021 of 2022.

  • De SGR staat garant voor de Corona-voucher, wat betekent dat?

    U kunt op de website van de Stichting Garantiefonds Reizen (SGR) meer informatie en uitleg vinden over de garantie van de SGR op de Corona-voucher.

  • Wat is de waarde van mijn Corona-voucher?

    Wanneer Eurocamp uw vakantie heeft geannuleerd, ontving u een voucher t.w.v. het reeds betaalde bedrag van uw vakantie. Dit bedrag is per reservering verschillend. Het bedrag van uw voucher brengen wij in mindering op de totale reissom van uw nieuwe reservering.

  • Tot wanneer is de Corona-voucher te verzilveren?

    De Corona-voucher is een jaar geldig. Op de voucher staat een uiterste geldigheidsdatum. U mag tot deze datum een nieuwe vakantie bij ons reserveren voor een vakantie in 2021 of 2022.

  • De voucher is maximaal 1 jaar geldig. Moet ik dan ook binnen dat jaar reizen?

    Nee, u hoeft niet binnen dat jaar te reizen. Echter vóór de einddatum – vermeld op de voucher- moet er een nieuwe reis zijn geboekt, maar de vertrekdatum mag na die datum liggen.

  • Ben ik verplicht dezelfde vakantie te boeken?

    Nee, u kunt een keuze maken uit alle bestemmingen, alle accommodaties en alle beschikbare data.

  • Mag ik mijn voucher aan iemand cadeau doen?

    De voucher is persoonsgebonden en niet overdraagbaar. U kunt deze dus niet cadeau doen.

  • Hoe verzilver ik mijn Corona-voucher?

    Wilt u online een nieuwe reservering maken? Vermeld dan uw vouchercode in bij het opmerkingenveld. Of geef het unieke kenmerk van de voucher door bij een telefonische boeking. Werkwijze online boeking:

    1. Zoek uw vakantie uit.
    2. Vul bij de opmerkingen (onder het kopje 'Betaling') uw vouchercode in.
    3. Rond uw online boeking af
    4. U ontvangt een eerste bevestiging/factuur van uw boeking.
    5. Na ontvangst van uw reservering controleren wij uw voucher en verwerken deze in uw nieuwe boeking.
    6. U ontvangt een e-mail dat de nieuwe aangepaste bevestiging voor u klaarstaat in ‘Mijn Eurocamp’.

  • Wat gebeurt er als mijn nieuwe vakantie duurder of goedkoper is?

    Wanneer u een vakantie boekt die duurder is dan de waarde van uw voucher, dan betaalt u deze volgens de normale voorwaarden bij.

    Indien u bij uw boeking minder besteedt dan de op de voucher vermelde waarde, dan blijft uw voucher actief met daarop het resterende bedrag. De datum van uitgifte en de geldigheidsduur van de initieel uitgegeven Corona-voucher blijven van toepassing op deze restant-voucher.

  • Wat gebeurt bij annulering van de nieuwe boeking?

    Indien u na inwisseling van de Corona-voucher de nieuw geboekte reis voor 1 april 2021 annuleert, wordt uw Corona-voucher weer actief gemaakt. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voorheen.

    Wilt u uw 2021 of 2022 boeking annuleren dan gelden de algemene annuleringsvoorwaarden. Wanneer een nieuwe boeking wordt geannuleerd door de hoofdboeker en de boeking is (gedeeltelijk) betaald met een Corona-voucher, dan gelden er annuleringskosten. Deze kosten worden in mindering gebracht van de voucher. U ontvangt, indien van toepassing, een restant-voucher van het bedrag dat overblijft na aftrek van de annuleringskosten. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als voorheen.

  • Ik heb een verzekering bij Eurocamp afgesloten. Wat gebeurt hiermee?

    Wanneer u niet zelf de reis annuleert, maar uw reisorganisatie doet dit, dan komt u in aanmerking voor premierestitutie van de voor deze reis afgesloten reisverzekering. Voor uw annuleringsverzekering gelden andere regels. U kunt geen restitutie krijgen op uw annuleringsverzekering. Heeft u eerder een claim op deze annuleringsverzekering gemaakt? Dan dient u een nieuwe annuleringsverzekering af te sluiten. U ontvangt geen premierestitutie van reeds afgesloten annuleringsverzekeringen. Dient u een claim in met een schade op de nieuwe reis, dan dient u een kopie van de Corona-voucher mee te sturen.