Veel gestelde vragen

De 15 meest gestelde vragen | Bekijk alle antwoorden

Kan ik ook live chatten met een medewerker?

Tijdens kantooruren kunt u Live chatten met onze medewerkers.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Na reservering is het nog mogelijk om wijzigingen door te voeren in uw reservering.

Extra's reserveren
Extra’s zoals linnenpakketten en strandlakens kunt u toevoegen via 'Mijn Eurocamp'. 

Bestemming, accommodatie of reisduur wijzigen
Wilt u na reservering uw vakantiebestemming of uw accommodatie wijzigen of de duur van uw verblijf verlengen? Dat kan bij Eurocamp. Indien beschikbaar passen wij uw vakantie éénmalig gratis aan. Wijzigt u binnen 7 dagen vóór vertrek of meerdere keren, dan kost het € 25,- per wijziging. Maar een enkele wijziging tot 7 dagen voor vertrek kost u dus helemaal niets. Kijk voor meer informatie bij  onze reisvoorwaarden

Deelannulering
Wilt u een deel van uw verblijf annuleren, bekijk dan de informatie over een deelannulering

Reisgezelschap aanpassen
In Mijn Eurocamp kunt u personen toevoegen of verwijderen uit uw reisgezelschap of een naam of geboortedatum aanpassen.

Overige wijzigingen
Neem voor overige wijzigingen - zoals het toevoegen van extra personen of het aanpassen van een naam of geboortedatum -contact op met onze reserveringsafdeling. 

Neem contact op met één van onze medewerkers of log in op Mijn Eurocamp.

Wanneer en hoe kan ik jullie bereiken?

Onze reserveringsafdeling is op de volgende dagen te bereiken via de chat, messenger en op telefoonnummer 033 4602727:

 Maandag t/m vrijdag   09:00 uur tot 17:30 uur
 Zaterdag   10:00 uur tot 16:00 uur


Telefoon: 033-4602727
Klik hier om te chatten .
Klik hier om een Messenger bericht te sturen.
Klik hier om ons een email te sturen

Heeft u een klacht? Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen verzoeken wij u uw klacht in te dienen via de Eurocamp klantenservice

Voor noodsituaties die niet kunnen wachten tot kantooruren kunt u contact opnemen met het noodnummer dat wij vermelden in onze reisdocumenten.

Wat is er aanwezig in mijn accommodatie?

Op onze accommodatie pagina's kunt u alle informatie terugvinden over het inventaris van de door u geboekte accommodatie. 

Bekijk ook de inventarislijsten van onze accommodaties:

Zijn er dekbedden aanwezig?

Op al onze campings dekbedden en kussens aanwezig. U kunt hier dan ook dekbedpakketten reserveren

De afmetingen onze dekbedden zijn:

  • Tweepersoonsbed: 240 cm x 200 cm 
  • Eenpersoonsbed: 140 x 200 cm 
Hoe kan ik beschikbaarheid zoeken?

Vul in de zoekbalk bovenaan onze website uw gewenste bestemming, aankomstdatum en het aantal personen in. Klik vervolgens op 'zoeken'. U krijgt dan alle vakantiemogelijkheden te zien.  

Is de camping van uw voorkeur niet beschikbaar op de door u gewenste datum? De medewerkers van onze reserveringsafdeling kijken graag met u mee naar alternatieve mogelijkheden. Ook is het soms mogelijk een accommodatie aan te vragen bij ons hoofdkantoor.  

Kan ik mijn boeking nog kosteloos annuleren?

U mag na boeking nog enige tijd gratis annuleren. Na deze periode wordt de boeking automatisch definitief. Hoe eerder u boekt, hoe langer uw bedenktijd is. De lengte van de bedenktijd hangt af van de datum waarop u boekt. Kijkt u op onderstaande link hoe de situatie voor u is. 

Bij een kosteloze annulering krijgt u uw aanbetaling terug. 

Twijfelt u aan uw vakantiekeuze? Wijzigen vinden wij geen probleem. Wij boeken uw campingvakantie tot 7 dagen voor vertrek eenmalig gratis om. 

Bekijk hier meer informatie over gratis wijzigen en annuleren binnen de bedenktijd. 

Hoe kan ik mijn vakantie annuleren?

Als u genoodzaakt bent om uw reservering te annuleren dan kunt u contact met ons opnemen. Wij brengen u annuleringskosten in rekening volgens onze annuleringsvoorwaarden die opgenomen zijn in de algemene voorwaarden.  U ontvangt van ons altijd een ontvangstbevestiging en een bevestiging van annulering. 

Mocht u willen proberen uw vakantie te wijzigen in plaats van annuleren dan kunt u eerst contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij zullen dan met u bekijken of het mogelijk is de vakantie te wijzigen naar een andere bestemming of datum. Het kan tot 72 uur duren om uw annulering te verwerken. Zodra uw vakantie is geannuleerd zullen wij u een annuleringsbevestiging inclusief factuur sturen. 

Hoe kan ik linnen toevoegen?

Bedlinnen is in de Aspect stacaravan & Masai Lodge standaard aanwezig. In al onze andere stacaravans heeft u de mogelijkheid dit bij te boeken. 

Direct bij uw reservering kunt u de volgende extra’s reserveren:

  • Dekbedpakketten
  • Startpakketten
  • Extra handdoeken
  • Strandlakens

Heeft u uw vakantie al geboekt? Door in te loggen in 'Mijn Eurocamp' kunt tot 1 week voor vertrek eenvoudig extra's toevoegen aan uw boeking. 

Binnen 1 week voor vertrek kunt u helaas geen extra's meer bijboeken. Dit is logistiek niet mogelijk, omdat de pakketten wekelijks vanuit een centraal depot naar de camping gebracht worden.  

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Kan ik een deel van mijn vakantie annuleren?

Indien u een deel van uw vakantie annuleert, betaalt u annuleringskosten over de prijs van de nachten die u annuleert. De kosten zijn afhankelijk van het moment van annuleren. Het is niet altijd mogelijk om enkel een deel van uw vakantie te annuleren. Neemt u contact op met onze reserveringsafdeling om te informeren naar de mogelijkheden. 

Bekijk onze Algemene Voorwaarden voor de annuleringskosten. 

Waar staan jullie accommodaties op de camping?

Bij de campinginformatie van de camping van uw keuze staan aan de rechterkant - of aan de bovenkant - van de foto's een aantal icoontjes. Klik op het icoontje van de uitgevouwen kaart 'Plattegrond'. Hier ziet u de globale ligging van onze Eurocamp accommodaties op de camping. 

Het is bij Eurocamp niet mogelijk om een specifieke plaats te kiezen. U kunt wel een voorkeur/preferentie opgeven.

Hoe krijg ik Vaste Klanten Korting?

Bent u al eerder met Eurocamp op vakantie gegaan? Dan ontvangt u altijd extra Vaste Klanten korting op uw vakantie.

  • Vul eerst de gegevens van uw reisgezelschap in en sla ze op.
  • Vul daarna de actiecode in

Daarna wordt de korting automatisch verwerkt. Werkt de code niet? Dan herkent ons systeem u niet als vaste klant. Neem in dit geval contact op met onze reserveringsafdeling, dan verwerken wij de korting voor u.

Klik hier voor meer informatie over de vaste klanten korting voor 2019

Kan ik een staanplaats reserveren?

Bij Eurocamp boekt u altijd een staanplaats inclusief volledig ingerichte bungalowtent, stacaravan, safaritent of bungalow. Staanplaatsen voor uw eigen kampeermiddel bieden wij niet aan.

In welke accommodaties mag de hond mee?

Uw hond is op veel van onze campings van harte welkom in de bungalowtenten en in de stacaravans in de categorie Classic en Comfort. In de andere accommodaties van Eurocamp zijn honden niet toegestaan.  

Geef bij boeking aan dat u (een) hond(en) meeneemt. U betaalt per hond een toeslag per nacht. Andere huisdieren zijn niet toegestaan in onze accommodaties. 

Bekijk hier alle campings die geschikt zijn voor een hond. Of geef bij uw zoekopdracht aan dat er 1 of 2 honden bij uw reisgezelschap aanwezig zijn, en u krijgt automatisch alleen vakanties te zien waarbij de hond mee mag.  

Houd bij het meebrengen van uw hond(en) naar uw vakantiebestemming rekening met een aantal zaken m.b.t. hygiëne, veiligheid en het beperken van overlast. Kijk hier voor meer informatie over een campingvakantie met hond.

Welk bedrag moet ik aanbetalen?

Als u een vakantie bij Eurocamp reserveert, dient er binnen veertien dagen een aanbetaling door ons ontvangen te zijn. De aanbetaling bestaat uit:

  • 30% van de reissom
  • De reserveringskosten
  • De toeslag voor de Stichting Calamiteitenfonds Reizen
  • De premie van de annuleringsverzekering (als u deze via ons heeft afgesloten)

Het restantbedrag dient zes weken voor vertrek door ons te zijn ontvangen.

Boekt u binnen zes weken voor vertrek uw vakantie? Dan betaalt u direct na ontvangst van de bevestiging de volledige reissom.

Algemeen | Bekijk alle antwoorden

Kan ik ook live chatten met een medewerker?

Tijdens kantooruren kunt u Live chatten met onze medewerkers

Wanneer en hoe kan ik jullie bereiken?

Onze reserveringsafdeling is op de volgende dagen te bereiken via de chat, messenger en op telefoonnummer 033 4602727:

Maandag t/m vrijdag   09:00 uur tot 17:30 uur


Telefoon: 03 808 08 80
Klik hier om te chatten .
Klik hier om een Messenger bericht te sturen.
Klik hier om ons een email te sturen

Heeft u een klacht? Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen verzoeken wij u uw klacht in te dienen via de Eurocamp klantenservice

Voor noodsituaties die niet kunnen wachten tot kantooruren kunt u contact opnemen met het noodnummer dat wij vermelden in onze reisdocumenten.

Kan ik een staanplaats reserveren?

Bij Eurocamp boekt u altijd een staanplaats inclusief volledig ingerichte bungalowtent, stacaravan, safaritent of bungalow. Staanplaatsen voor uw eigen kampeermiddel bieden wij niet aan.

Waar vind ik camping informatie?

Op onze website vindt u van ieder camping uitgebreide informatie, foto's, een plattegrond en vaak een video. Kijkt u onder het kopje "locatie en vervoer" om informatie te vinden over de dichtstbijzijnde luchthaven, treinstation of bushalte. U kunt deze campinginformatie op verschillende manieren opzoeken. 

Overzicht van vakantieregio's
Klik links bovenin op 'campings'. Selecteer een vakantieregio. U ziet nu een landkaart met daaronder een overzicht van alle campings in deze regio. Klik vervolgens bij de camping van uw keuze op de button 'bekijk camping'. 

Zoeken op kaart
Klik rechtsboven op de homepage op 'Zoek op kaart'. Alle campings worden hierop aangegegeven. Zoom in op de vakantieregio en klik op een camping en daarna op de button 'bekijk camping'.

Snel zoeken
Klik rechtsboven op 'zoeken' (het vergrootglas). Typ de campingnaam, plaatsnaam of de campingcode in de blauwe zoekbalk en druk op enter. 

Hoe kan ik een brochure bestellen?

Bij Eurocamp hebben we geen brochure - omdat steeds minder mensen onze brochure gebruiken 

Al onze vakanties vindt u op onze website. Daar staan veel meer tips, foto’s, video’s en aanbiedingen dan we in een brochure kwijt kunnen. En de informatie is altijd actueel. 

Komt u er op onze website niet helemaal uit? We helpen u graag! 

Klik hieronder om met één van onze medewerkers te chatten/een messenger bericht achter te laten of om telefonisch contact met ons op te nemen:  

Ik zou graag willen werken voor Eurocamp - hoe kan ik solliciteren?

Eventuele vacatures op ons hoofdkantoor in Amersfoort kan je hier vinden

Zoek je een baan op een camping in Frankrijk, Italië of Spanje? Ben je enthousiast en wil je onze gasten graag een fantastische vakantie bezorgen? Dan zoeken we jou! 

Bekijk onze verschillende functies en vacatures op www.eurocampjobs.nl

Is er een vaste aankomst- of vertrekdag?

Rijdt u liever filevrij op zondag of op een doordeweekse dag? U kiest bij Eurocamp zelf op welke dag van de week u wilt aankomen en vertrekken - mits deze beschikbaar is. Ook in het hoogseizoen regelen we dit voor u zonder extra kosten! 

Is de aankomstdag van uw voorkeur online niet beschikbaar? Wellicht hebben wij nog de mogelijkheid om de gewenste data aan te vragen bij ons internationale hoofdkantoor. Neemt u dan hiervoor contact op met onze reserveringsafdeling.

Accommodaties van Eurocamp | Bekijk alle antwoorden

Wat is er aanwezig in mijn accommodatie?

Op onze accommodatie pagina's kunt u alle informatie terugvinden over het inventaris van de door u geboekte accommodatie. 

Bekijk ook de inventarislijsten van onze accommodaties:

Zijn er dekbedden aanwezig?

Op al onze campings dekbedden en kussens aanwezig. U kunt hier dan ook dekbedpakketten reserveren

De afmetingen onze dekbedden zijn:

  • Tweepersoonsbed: 240 cm x 200 cm 
  • Eenpersoonsbed: 140 x 200 cm 
Waar staan jullie accommodaties op de camping?

Bij de campinginformatie van de camping van uw keuze staan aan de rechterkant - of aan de bovenkant - van de foto's een aantal icoontjes. Klik op het icoontje van de uitgevouwen kaart 'Plattegrond'. Hier ziet u de globale ligging van onze Eurocamp accommodaties op de camping. 

Het is bij Eurocamp niet mogelijk om een specifieke plaats te kiezen. U kunt wel een voorkeur/preferentie opgeven.

In welke accommodaties mag de hond mee?

Uw hond is op veel van onze campings van harte welkom in de bungalowtent en in de stacaravans  in de categorie Classic en Comfort. In de andere accommodaties van Eurocamp zijn honden niet toegestaan.  

Geef bij boeking aan dat u (een) hond(en) meeneemt. U betaalt per hond een toeslag per nacht. Andere huisdieren zijn niet toegestaan in onze accommodaties. 

Bekijk hier alle campings die geschikt zijn voor een hond. Of geef bij uw zoekopdracht aan dat er 1 of 2 honden bij uw reisgezelschap aanwezig zijn, en u krijgt automatisch alleen vakanties te zien waarbij de hond mee mag.  

Houd bij het meebrengen van uw hond(en) naar uw vakantiebestemming rekening met een aantal zaken m.b.t. hygiëne, veiligheid en het beperken van overlast. Kijk hier voor meer informatie over een campingvakantie met hond.

Moet ik de accommodatie zelf schoonmaken?

Wij vragen u de accommodatie netjes achter te laten en, zoals opgenomen in ons huishoudelijk reglement. Het huishoudelijk reglement omvat: Leeg de koelkast en de vriezer en verwijder al het andere voedsel uit de kasten. 2. Verwijder alle afval en deponeer dit in de daarvoor bestemde voorzieningen op de camping. 3. Was het door u gebruikte keukengerei af en plaats het terug op de plek waar u het heeft aangetroffen. 4. Reinig de BBQ en grill. 5. Leg eventueel gehuurde beddengoed en handdoeken op de keukentafel. In al onze accommodaties bieden wij u kosteloos een theedoek, doek, schuurspons, afwasmiddel en een BBQ-borstel aan. Als u deze kleine taken niet uitvoert, kunt u een boete krijgen van maximaal € 100. De verdere schoonmaak van de accommodatie doen onze medewerkers voor u.

Wat zit er in het dekbedpakket?

Kijk op deze pagina voor meer informatie over de inhoud van ons dekbed- of strandlakenpakket.

Is er een BBQ bij mijn accommodatie?

Op de meeste campings is barbecueën toegestaan en heeft u een barbecue bij uw Eurocamp accommodatie. Bij de stacaravan types Aspect, Avant, Azure en Vista is dit een gasbarbecue. Bij de stacaravan types Espace, Esprit en Classic en de safaritent en bungalowtent is dit een houtskoolbarbecue. Bij de campinginformatie ziet u of barbecueën op de camping van uw keuze is toegestaan. Deze informatie kunt u vinden onder "Belangrijke informatie".

Als barbecueën bij de accommodatie niet is toegestaan, dan kan dit vaak wel op een brandveilige barbecueplaats op de camping. Tijdens droge periodes kunnen de campingeigenaar en de lokale autoriteiten barbecueën tijdelijk verbieden.

Welke plek krijg ik toegewezen op de camping?

Onze medewerkers ter plaatse maken een indeling van de plaatsen. De indeling kan tot op de dag voor aankomst uw nog veranderen. Wij kunnen u daarom nooit van te voren aangeven welke plek u toegewezen krijgt op de camping. Als u aankomt op de camping informeren onze medewerkers u over de ligging van de plaats. 

Wij willen u erop attenderen dat het indelen van de plaatsen een complex proces is omdat wij onze klanten flexibele aankomstdagen en verblijfsduur aanbieden. 

Wat is de afmeting van de bedden?

In de onderstaande tabel ziet u de afmetingen van de bedden per accommodatie. In de ouderslaapkamer is altijd sprake van een twee-persoons matras.

Stacaravans

 OuderslaapkamerSlaapkamer 2Slaapkamer 3
 Aspect 3 slaapkamer 160 x 200 cm 80 x 190 cm 77 x 204 cm
 Aspect 2 slaapkamer 160 x 200 cm 80 x 190 cm 
 Azure Plus 3 slaapkamer 160 x 200 cm 80 x 180/190 cm 70 x 190 cm
 Azure Plus 2 slaapkamer 160 x 200 cm 70 x 190 cm 
 Azure 3 slaapkamer 140 x 200 cm 70 x 190 cm 70 x 190 cm
 Azure 2 slaapkamer  160 x 200 cm 70 x 190 cm 
 Comfort 3 slaapkamers ca. 140 x 190 cm ca. 70 x 185 cm ca. 70 x 190 cm
 Comfort 2 slaapkamers ca. 140 x 190 cm ca. 60/70 x 180/190 cm 
 Classic 3 slaapkamers ca. 140 x 190 cm ca. 70 x 185 cm ca. 50 x 180 cm
 Classic 2 slaapkamers ca. 140 x 190 cm ca. 70 x 180 cm 

Kijk hier voor meer informatie over stacaravans. Heeft u een campingbedje bijgeboekt? De afmeting hiervan is circa 101 x 71 cm.  

Bungalowtent & safaritent

 OuderslaapkamerSlaapkamer 2
 Bungalowtent ca. 140 x 200 cm 2 bedden van ca. 70 x 190 cm en 2 bedden van ca. 60 x 180 cm
 Safaritent  ca. 145 x 200 cm 2 bedden van ca. 102 x 200 cm en 2 bedden van ca. 60 x 180 cm

Kijk hier voor meer informatie over bungalowtenten en safaritenten.

Heeft mijn accommodatie airconditioning?

Op veel campings kunt u ook stacaravans met airconditioning reserveren. U herkent deze accommodaties aan de omschrijving '+ airco' achter de accommodatienaam bij de zoekresultaten en op uw bevestiging.

Als de omschrijving '+ airco' niet bij de accommodatie wordt vermeld, dan heeft deze geen airconditioning. 

Is er een koffiezetapparaat in mijn accommodatie?

Genieten van heerlijke verse koffie tijdens uw vakantie? In onze accommodaties vindt u een cafetière. Uitzondering is de stacaravan Aspect. Hier is een koffiezetapparaat aanwezig. 

Wat is een cafetière? 

Deze glazen koffiepot heeft een plat filter dat met een stang aan het deksel vastzit. Koffie zetten is eenvoudig:

- Leg grof gemalen koffie op de bodem
- Voeg heet water toe
- Even roeren
- 4 minuten wachten
- Duw het filter naar beneden.

Klaar is de koffie! Bekijk hier een demonstratievideo.

Heeft mijn stacaravan een overdekt terras?

Onze stacaravan types Aspect, Avant en Azure hebben standaard een (soms gedeeltelijk) overdekt terras.

Daarnaast hebben we op bijna 30 zonnige campings al onze stacaravans voorzien van een gedeeltelijk overdekt terras. U betaalt hiervoor niets extra! Bekijk hier de campings met stacaravans met gratis overdekt terras

Op onze andere campings is het terras van de stacaravans niet overdekt, maar is er een parasol bij de tuinset op het terras. 

Op welke campings vind ik de nieuwste stacaravans?

Via de links hieronder vindt u een overzicht van campings waar onze nieuwste en meest luxe stacaravans te vinden zijn. 

De Aspect stacaravan
De Aspect is onze meest luxe stacaravan, ontworpen met oog voor design en een moderne leefstijl. 

De Azure Plus stacaravan
Geniet van extra leefruimte en het modernste design van buiten én van binnen in de Azure Plus stacaravan. 

De Azure stacaravan
Ontdek nu onze nieuwste stacaravan: de Azure! Met een eigentijds en flexibel in te delen interieur. 

Wat zit er in het keukenpakket?

U heeft keuze uit 2 Eurocamp startpakketten die bij aankomst op de camping klaar staan in uw accommodatie. Ideaal voor op uw vakantiebestemming, maar ook handig als u op doorreis bent.

  • Keukenpakket 
  • Boodschappenpakket 

Bekijk hier de inhoud van ons keukenpakket en boodschappenpakket

Past er een kinderbedje in de slaapkamer?

De afmetingen van het campingbedje van Eurocamp zijn 101 cm x 71 cm. U kunt het campingbedje tot uiterlijk 1 week voor vertrek reserveren. 

Campingbedje in de kinderslaapkamer
Een campingbedje past meestal in ten minste één van de slaapkamers van uw stacaravan (de slaapkamers met éénpersoonsbedden of stapelbed). Er wordt dan ruimte gecreëerd door één van de bedden op te klappen. In de stacaravan Azure met 2 slaapkamers en in enkele stacaravans van het type Classic met 2 slaapkamers past het campingbedje uitsluitend in de woonkamer. Een tweede campingbedje kan alleen in het woongedeelte van de stacaravans geplaatst worden. 

In de bungalowtent en safaritent past er een campingbedje in de slaapvertrekken, indien er een opbergmeubel wordt verwijderd.

Campingbedje in de ouderslaapkamer
Wilt u een babybedje in de ouderslaapkamer? In de stacaravan Aspect is hiervoor genoeg ruimte. 

Is de accommodatie toegankelijk voor een rolstoel?

Onze rolstoelvriendelijke Esprit en Azure stacaravans zijn praktisch ingericht en comfortabel. De stacaravan is in alle kamers toegankelijk voor een rolstoel. Ook beschikt u over een volledig ingerichte keuken, een doucheruimte en een toilet. 

Bekijk hier meer informatie over de aangepaste Esprit stacaravan en de campings waar deze te vinden is. 
Bekijk hier meer informatie over de aangepaste Azure stacaravan en de campings waar deze te vinden is. 

Onze overige accommodaties zijn niet aangepast en daarom niet geschikt voor een rolstoel. Sommige campings beschikken wel over rolstoelvriendelijke faciliteiten. Klik bij de campinginformatie van de bestemming van uw keuze op het tabblad 'Belangrijke Informatie' voor meer informatie over de toegankelijkheid van de faciliteiten van de camping.

Voor meer informatie of advies kunt u contact opnemen met onze reserveringsafdeling. 

Kan ik parkeren bij mijn accommodatie?

Het verschilt per camping of u de auto bij uw accommodatie kunt parkeren. Kijk hiervoor bij de campinginformatie van de camping van uw keuze en klik op het tabblad 'Belangrijke informatie'. Bij het kopje 'Auto' staat of u de auto of motor bij de accommodatie kunt parkeren. 

Wilt u een tweede auto meenemen? Op alle campings is een parkeerplaats aanwezig waar u de tweede auto kunt parkeren, Hiervoor wordt meestal een toeslag berekend. 

Hoeveel personen mogen er in mijn accommodatie?

Het aantal personen dat is toegestaan in een stacaravan, bungalow of tent is verschillend per type accommodatie en variant. Daarnaast hebben campings soms eigen regels omtrent het maximaal aantal toegestane personen per accommodatie. 

Stacaravan
Hier vindt u informatie over het maximaal aantal toegestane personen per stacaravan

Bungalowtent / Safaritent
Hier vindt u informatie over het maximaal aantal toegestane personen per bungalowtent of safaritent

Let op! Als de regels van de camping verschillen van die van Eurocamp, vindt u dit bij de campinginformatie onder de tab 'accommodatie' en/of 'belangrijke info'. 

Reserveren & Betalen | Bekijk alle antwoorden

Hoe kan ik beschikbaarheid zoeken?

Vul in de zoekbalk bovenaan onze website uw gewenste bestemming, aankomstdatum en het aantal personen in. Klik vervolgens op 'zoeken'. U krijgt dan alle vakantiemogelijkheden te zien.  

Is de camping van uw voorkeur niet beschikbaar op de door u gewenste datum? De medewerkers van onze reserveringsafdeling kijken graag met u mee naar alternatieve mogelijkheden. Ook is het soms mogelijk een accommodatie aan te vragen bij ons hoofdkantoor.  

Kan ik mijn boeking nog kosteloos annuleren?

U mag na boeking nog enige tijd gratis annuleren. Na deze periode wordt de boeking automatisch definitief. Hoe eerder u boekt, hoe langer uw bedenktijd is. De lengte van de bedenktijd hangt af van de datum waarop u boekt. Kijkt u op onderstaande link hoe de situatie voor u is. 

Bij een kosteloze annulering krijgt u uw aanbetaling terug. 

Twijfelt u aan uw vakantiekeuze? Wijzigen vinden wij geen probleem. Wij boeken uw campingvakantie tot 7 dagen voor vertrek eenmalig gratis om. 

Bekijk hier meer informatie over gratis wijzigen en annuleren binnen de bedenktijd. 

Hoe krijg ik Vaste Klanten Korting?

Bent u al eerder met Eurocamp op vakantie gegaan? Dan ontvangt u altijd extra Vaste Klanten korting op uw vakantie.

  • Vul eerst de gegevens van uw reisgezelschap in en sla ze op.
  • Vul daarna de actiecode in

Daarna wordt de korting automatisch verwerkt. Werkt de code niet? Dan herkent ons systeem u niet als vaste klant. Neem in dit geval contact op met onze reserveringsafdeling, dan verwerken wij de korting voor u.

Klik hier voor meer informatie over de vaste klanten korting voor 2019

Welk bedrag moet ik aanbetalen?

Als u een vakantie bij Eurocamp reserveert, dient er binnen veertien dagen een aanbetaling door ons ontvangen te zijn. De aanbetaling bestaat uit:

  • 30% van de reissom
  • De toeslag voor de Stichting Calamiteitenfonds Reizen
  • De premie van de annuleringsverzekering (als u deze via ons heeft afgesloten)

Het restantbedrag dient zes weken voor vertrek door ons te zijn ontvangen.

Boekt u binnen zes weken voor vertrek uw vakantie? Dan betaalt u direct na ontvangst van de bevestiging de volledige reissom.

Moet ik ter plaatse nog iets betalen?

Wij begrijpen dat u na een heerlijke campingvakantie geen zin heeft om uw accommodatie schoon te maken. Daarom doen onze campingmedewerkers dat voor u. Zonder extra kosten! Ook een borg vinden wij niet nodig. Valt er iets kapot? Allemaal inbegrepen.

Als er op de camping toeristenbelasting wordt berekend dan staat dit bij de campinginformatie vermeld onder het tabje 'belangrijke informatie'. U dient dit ter plaatse te betalen.

Kan ik een overnachting bijboeken?

Vrijwel iedere Eurocamp camping is geschikt voor een overnachting onderweg. En wat is er dan leuker dan een tussenstop maken en alvast helemaal in de vakantiestemming komen op een van onze prachtige campings? Klik hier voor meer informatie over een campingovernachting onderweg en een lijst van ideaal gelegen tussenstop campings.

Of reserveer via Eurocamp een overnachting onderweg in een hotel van Booking.com. 

Wilt u persoonlijk advies over een overnachting onderweg? Neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling.

Kan ik een specifieke plaats boeken?

Het is bij Eurocamp niet mogelijk om zelf een plek uit te zoeken op de camping of een specifiek plaatsnummer boeken.

Op een klein aantal campings is het wel mogelijk om een keuzeplaats te boeken. Dan bent u verzekerd van bijvoorbeeld een extra ruime plaats of een plaats dichtbij het strand. Kijk hier voor meer informatie over keuzeplaatsen

Ook kunt u een preferentie of speciale wens opgeven bij reservering van uw vakantie. Onze campingmedewerkers doen hun uiterste best om aan uw verzoek te voldoen. We kunnen een preferentie of speciaal verzoek echter nooit garanderen.

Wilt u een speciale wens aan ons doorgeven? 

Hoe kan ik betalen?

Ga naar Mijn Eurocamp en log in met uw reserveringsnummer (zonder NL) en uw achternaam (zonder tussenvoegsel). U kunt hier de aanbetaling, restantbetaling of de gehele reissom betalen via iDEAL of creditcard (Visa/Mastercard).

Wanneer u geen gebruik kunt of wilt maken van iDEAL of een creditcard, dan kunt u het bedrag overmaken op IBAN nummer NL77 ABNA0302233326 t.n.v. Camping in Comfort B.V. te Amersfoort onder vermelding van uw reserveringsnummer. Zonder vermelding van uw reserveringsnummer (inclusief NL) kunnen wij uw betaling helaas niet verwerken.

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Waar kan ik de prijzen vinden?

Vul in de zoekbalk bovenaan onze website uw gewenste bestemming, aankomstdatum en het aantal personen in. Klik vervolgens op 'zoeken'. U krijgt dan alle vakantiemogelijkheden en de prijzen te zien.  


Onze prijzen verschillen per camping,  type accommodatie en vakantieperiode, De prijs voor stacaravans met een houten terras en airconditioning is iets hoger dan die voor stacaravans zonder deze extra's. Actuele aanbiedingen zijn al in de prijs verwerkt. De prijzen die u ziet zijn per accommodatie, niet per persoon. 

Wilt u extra's zoals linnengoed of verzekeringen reserveren? Voeg deze dan toe tijdens het maken van een online reservering. De kosten staat hierbij duidelijk vermeld en worden direct aan uw reissom toegevoegd. 

Kan ik plaatsen naast elkaar reserveren?

Wilt u graag naast of in de buurt staan van vrienden of familie? Geeft u dit dan direct bij reservering van uw vakantie op als speciaal verzoek. 

  • Meld in het veld 'Overige informatie' dat u de voorkeur heeft voor een plaats naast familie/vrienden
  • Vermeld hierbij de naam en het reserveringsnummer van uw familie/vrienden.

Wij kunnen speciale verzoeken/preferenties nooit garanderen. 

Heeft u al geboekt? Neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling. 

Hoe kan ik een annuleringsverzekering of reisverzekering afsluiten?

Tijdens het maken van uw online reservering krijgt u de mogelijkheid om een annuleringsverzekering of reisverzekering bij te boeken.

Heeft u al een reservering gemaakt en wilt u alsnog een annuleringsverzekering of reisverzekering afsluiten? Ga dan naar 'Mijn Eurocamp' om deze toe te voegen.

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Er ontbreekt een korting in mijn boeking

Wilt u gebruik maken van een korting of actiecode en is deze nog niet verwerkt in uw boeking? Neem u dan contact op met onze reserveringsafdeling.    

Wat is mijn reserveringsnummer?

U vindt uw reserveringsnummer in de e-mail die wij u ter bevestiging van uw boeking gestuurd hebben. Kunt u deze e-mail niet terugvinden? Neem dan contact op met onze reserveringsafdeling.

Hoe kan ik extra nachten toevoegen?

Neem contact met ons op om extra nachten toe te voegen aan uw vakantie of als u een verblijf op een andere camping wilt toevoegen. 

Is mijn betaling ontvangen?

Via 'Mijn Eurocamp' kunt u de status van de betaling van uw reservering bekijken - onder het kopje 'Betaling'. Hier ziet u welk bedrag er al door ons is ontvangen en hoeveel u eventueel nog moet betalen.

De status van uw betaling wordt niet automatisch bijgewerkt in het PDF bestand van uw reserveringsbevestiging.

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Ik krijg een foutmelding bij het boeken

Ervaart u problemen bij het maken van uw boeking? Neemt u dan contact op met een van onze medewerkers, zij helpen u graag verder.

Hier vndt u onze contactgegevens en openingstijden

Ik wil samen met vrienden of familie op vakantie

Wilt u samen met vrienden of familie op vakantie? Via onze website kunt u slechts één accommodatie (in dezelfde periode) tegelijk boeken. Als u meerdere accommodaties in dezelfde periode wilt boeken, maakt u dus meerdere reserveringen. Komt u er op onze website niet uit? Neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling. Wij kijken graag voor u na of er meerdere accommodaties vrij zijn op de camping van uw keuze.

Hoe krijg ik Tweede Vakantie korting?

Gaat u dit jaar al op vakantie met Eurocamp en wilt u er nog een keer op uit? Dat kan extra voordelig in het voor- of naseizoen. U krijgt extra korting op een tweede vakantie. Ook ideaal voor een weekend of midweek weg.

Bekijk hier de voorwaarden en de actiecode van de Tweede Vakantie Korting.  

Werkt de actiecode niet? Neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling. 

Hoe kan ik een kortingscode invoeren?

U kunt bij het maken van uw online reservering de kortingscode invoeren in de stap 'Overzicht van uw vakantie'. 

Lukt het niet om de kortingscode in te voeren? Neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling. 

Wanneer moet ik mijn vakantie betalen?

De reissom bestaat uit een aanbetaling en een restantbetaling. Als u last minute boekt, betaalt u direct de gehele reissom. 

Aanbetaling
De aanbetaling doet u uiterlijk 14 dagen na boeking. De aanbetaling bedraagt:

  • 30% van de reissom
  • De toeslag voor de Stichting Calamiteitenfonds Reizen
  • Eventuele premie en poliskosten van de annuleringsverzekering.

Restantbetaling
De restantbetaling dient u 8 weken voor vertrek te betalen.

Last minute reservering
Boekt u uw vakantie binnen zes weken voor vertrek? Dan dient u het gehele bedrag direct na boeking te voldoen.

Zie ook onze reisvoorwaarden.

Wijzigen | Bekijk alle antwoorden

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen?

Na reservering is het nog mogelijk om wijzigingen door te voeren in uw reservering.

Extra's reserveren
Extra’s zoals linnenpakketten en strandlakens kunt u toevoegen via 'Mijn Eurocamp'. 

Bestemming, accommodatie of reisduur wijzigen
Wilt u na reservering uw vakantiebestemming of uw accommodatie wijzigen of de duur van uw verblijf verlengen? Dat kan bij Eurocamp. Indien beschikbaar passen wij uw vakantie éénmalig gratis aan. Wijzigt u binnen 7 dagen vóór vertrek of meerdere keren, dan kost het € 25,- per wijziging. Maar een enkele wijziging tot 7 dagen voor vertrek kost u dus helemaal niets. Kijk voor meer informatie bij  onze reisvoorwaarden

Deelannulering
Wilt u een deel van uw verblijf annuleren, bekijk dan de informatie over een deelannulering

Overige wijzigingen
Neem voor overige wijzigingen - zoals het toevoegen van extra personen of het aanpassen van een naam of geboortedatum -contact op met onze reserveringsafdeling. 

Neem contact op met één van onze medewerkers of log in op Mijn Eurocamp.

Hoe kan ik mijn vakantie annuleren?

Als u genoodzaakt bent om uw reservering te annuleren dan kunt het u onderstaande formulier invullen. Wij brengen u annuleringskosten in rekening volgens onze annuleringsvoorwaarden die opgenomen zijn in de algemene voorwaarden.  U ontvangt van ons altijd een ontvangstbevestiging en een bevestiging van annulering. 

Mocht u willen proberen uw vakantie te wijzigen in plaats van annuleren dan kunt u eerst contact opnemen met onze reserveringsafdeling. Zij zullen dan met u bekijken of het mogelijk is de vakantie te wijzigen naar een andere bestemming of datum. Het kan tot 72 uur duren om uw annulering te verwerken. Zodra uw vakantie is geannuleerd zullen wij u een annuleringsbevestiging inclusief factuur sturen. 

Kan ik een deel van mijn vakantie annuleren?

Indien u een deel van uw vakantie annuleert, betaalt u annuleringskosten over de prijs van de nachten die u annuleert. De kosten zijn afhankelijk van het moment van annuleren. Het is niet altijd mogelijk om enkel een deel van uw vakantie te annuleren. Neemt u contact op met onze reserveringsafdeling om te informeren naar de mogelijkheden. 

Bekijk onze Algemene Voorwaarden voor de annuleringskosten. 

Hoe kan ik een persoon toevoegen?

Neem voor wijzigingen - zoals het toevoegen van extra personen of het aanpassen van een naam of geboortedatum -contact op met onze reserveringsafdeling. Ook extra personen die slechts een deel van uw vakantie zullen verblijven in uw accommodatie dient u vooraf op te geven.

Wilt u bezoek voor enkel overdag ontvangen op de camping dan dient u dit te regelen met de receptie van de camping ter plaatse. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn. 

Hoe kan ik mijn verwachte aankomsttijd toevoegen?

Via Mijn Eurocamp kunt u uw verwachte aankomsttijd doorgeven. 

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Hoe kan ik een speciaal verzoek toevoegen?

Voeg een speciaal verzoek direct tijdens het maken van uw online reservering toe in het veld 'Overige informatie'.

Wilt u nadat u de boeking gemaakt heeft nog een speciale wens toevoegen? Neem dan contact op met onze reserveringsafdeling.    

Kan ik mijn accommodatietype wijzigen?

Wilt u na reservering uw accommodatie wijzigen? Dat kan bij Eurocamp. Indien beschikbaar passen wij uw vakantie éénmalig gratis aan. Wijzigt u binnen 7 dagen vóór vertrek of meerdere keren, dan kost het € 25,- per wijziging. Maar een enkele wijziging tot 7 dagen voor vertrek kost u dus helemaal niets. Kijk voor meer informatie bij onze reisvoorwaarden

Als u een ander type accommodatie wilt boeken, neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling. 

Hoe kan ik een naam aanpassen?

Staat er een spelfout in uw naam of wilt u een naam wijzigen, neemt u dan contact op met onze reserveringsafdeling. 

Voor vertrek | Bekijk alle antwoorden

Hoe kan ik linnen toevoegen?

Bedlinnen is in de Aspect stacaravan & Masai Lodge standaard aanwezig. In al onze andere stacaravans heeft u de mogelijkheid dit bij te boeken. 

Direct bij uw reservering kunt u de volgende extra’s reserveren:

  • Dekbedpakketten
  • Startpakketten
  • Extra handdoeken
  • Strandlakens

Heeft u uw vakantie al geboekt? Door in te loggen in 'Mijn Eurocamp' kunt tot 1 week voor vertrek eenvoudig extra's toevoegen aan uw boeking. 

Binnen 1 week voor vertrek kunt u helaas geen extra's meer bijboeken. Dit is logistiek niet mogelijk, omdat de pakketten wekelijks vanuit een centraal depot naar de camping gebracht worden.  

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Wanneer kan ik inchecken?

Op de dag van aankomst kunt u vanaf 15:00 uur gebruik maken van uw Eurocamp accommodatie. Mocht u eerder op de camping aankomen, meldt u zich dan bij de campingreceptie. Dan kunt u alvast gebruik maken van de campingfaciliteiten. Het is niet mogelijk om voor 15:00 uur in te checken bij de Eurocamp receptie of gebruik te maken van uw accommodatie. 

Denkt u later aan te komen dan 15:00 uur? Via 'Mijn Eurocamp' kunt u uw verwachte aankomsttijd doorgeven. 

Op de dag van vertrek dient u om 10:00 uur de accommodatie te verlaten. 

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Tot hoe laat kan ik aankomen op de camping?

Wanneer u verwacht na 20.00 uur op de camping aan te komen, dan kunt u dit bij boeking aangeven. In dat geval vindt u bij aankomst bij de Eurocamp receptie een notitie met uw accommodatiegegevens en (indien van toepassing) de sleutel. Onze medewerker ter plaatse zal u de volgende dag een bezoek brengen. Ook kunt u uw verwachte aankomsttijd doorgeven via Mijn Eurocamp.

Bent u al onderweg en heeft u vertraging opgelopen? Neemt u dan rechtstreeks contact op met onze campingmedewerkers ter plaatse. In uw campingwijzer vind u het telefoonnummer. 

Houdt u er rekening mee dat op sommige campings ’s avonds (rond 22.30 uur) én tijdens siësta-uren de slagboom sluit. U zult uw auto dan op de algemene parkeerplaats moeten zetten en u kunt deze dan pas later die dag of de volgende morgen ophalen.

Log hier in op Mijn Eurocamp.

Welke documenten ontvang ik voor vertrek?

Als de betaling van uw vakantie voldaan is, kunt u vanaf twee weken vóór vertrek uw reisdocumenten downloaden via ‘Mijn Eurocamp’. Onder het kopje ‘Documenten’ treft u het volgende aan: 

  • Accommodatievoucher
  • Campinginformatie
  • Een adreswijzer voor de thuisblijvers 

U kunt de reisbescheiden downloaden en opslaan op uw smartphone of tablet. Of u kunt de reisbescheiden uitprinten.

Hoe plan ik mijn route?

Plan uw route met behulp van de Eurocamp routeplanner.

Hoe boek ik een taxi vanaf de luchthaven?

Wij helpen u graag met het regelen van taxivervoer van de luchthaven naar de camping en vice versa. Deze transfer boeken wij voor u via Suntransfers. Kijk hier voor meer informatie over transfers.

Om de transfer te boeken hebben wij het volgende van u nodig:

  • De gegevens van alle reizigers
  • Uw vluchtnummer
  • De aankomst- en/of vertrektijd van uw vluchten.

U kunt de transfer telefonisch boeken. 

Hebben jullie informatie over openbaar vervoer in Europa?

Op onze website staat bij iedere camping aangegeven hoe ver de dichtstbijzijnde bushalte is en in welke plaats het dichtstbijzijnde treinstation is. Deze informatie staat bij nde campinginformatie onder het tabje 'Locatie '. 

Over dienstregelingen en kosten van openbaar vervoer hebben wij geen informatie. Enkele handige websites of apps die u kunt raadplegen voor openbaar vervoer in het buitenland zijn:

  • GoEuro: vergelijk treinen, bussen en vluchten 
  • Moovit: Plan uw openbaar vervoer in meer dan 1200 steden
  • DB navigator: Plan uw Europeesche treinreis

Op de camping | Bekijk alle antwoorden

Is er Wifi op de camping?

Veel campings beschikken over internet. U kunt dan (soms tegen betaling) in de receptie of in de bar/het restaurant gebruik maken van een openbare computer.

Daarnaast kunt u op de meeste campings gebruik maken van WiFi. Bij de campinginformatie wordt vermeld of deze service beschikbaar is en of er kosten aan zijn verbonden. Over het algemeen is WiFi alleen beschikbaar in een bepaald deel van de camping (meestal in het gebied rondom de receptie en/of het zwembad). Werken met uw laptop bij uw eigen accommodatie is veelal niet mogelijk. Houdt u er ook rekening mee dat de verbinding op een camping minder snel is dan u thuis gewend bent.

Welke zwemkleding is toegestaan in het zwembad?

Bij veel van onze campings is het, om hygiënische redenen, verplicht voor alle zwemmers om conventionele badkleding te dragen. Dit betekent dat zwemshorts niet zijn toegestaan ​​in de zwembaden. In sommige zwembaden is het verplicht om een badmuts te dragen. 

Bij de campinginformatie bij de tab ´Zwembaden´ vindt u de belangrijkste regels die gelden voor het zwembad van die camping.

Hoe laat moet ik uitchecken?

Op de dag van vertrek kunt u tot 10:00 uur gebruik maken van uw accommodatie.

Kan ik een eigen tentje naast mijn accommodatie plaatsen?

Of het mogelijk is om een eigen tentje naast uw accommodatie te plaatsen, hangt af van of de campingeigenaar dit toestaat - én of er voldoende ruimte op uw plaats is.   

Vraag ter plaatse na bij de campingreceptie of het toegestaan is een tentje te plaatsen. Is dit toegestaan? Bekijk dan ook of er genoeg ruimte is op de plek van uw accommodatie. Onze medewerkers op de camping delen de plaatsen in. Dit kan tot op de dag van uw aankomst nog wijzigen. Wij kunnen u daarom vooraf niet informeren over de afmetingen van uw plaats en eventuele ruimte voor een tentje. 

Zijn de Eurocamp kinderclubs Nederlandstalig?

Onze Eurocamp spelleiders spreken in ieder geval Engels. Een aantal van hen spreekt ook Nederlands. Van tevoren kunnen wij niet aangeven op welke campings Nederlandse medewerkers aanwezig zijn.

Hoe moet ik uitchecken?

Onze campingmedewerkers informeren u aan het einde van uw vakantie over hoe het uitchecken werkt. U dient uw accommodatie om 10:00 uur te verlaten. Een eindcontrole vinden wij niet nodig - u kunt dus direct vertrekken wanneer u klaar bent met inpakken.  

Wilt u nog wat langer op de camping blijven? U kunt op de dag van vertrek na 10.00 uur nog wel gebruik maken van de campingfaciliteiten. 

Of wilt u juist vroeg vertrekken? De slagboom van de camping gaat vaak 's ochtends om 7.00 uur open, Als u voor 7.00 uur wilt vertrekken kan het nodig zijn om uw auto buiten de slagboom te plaatsen. 

Weer thuis | Bekijk alle antwoorden

Hoe kan ik een klacht indienen?

Ook als u een klacht heeft willen we u zo goed mogelijk helpen. Wij vragen u daarom uw klacht in te dienen via de Eurocamp klantenservice.